onsdag 14 oktober 2009

Nakenröntgen ger ökad integritet

Det senaste inom säkerhetskontroller på flygplatser är "nakenröntgen", dvs en röntgenapparat som gör att de nakna kroppskonturerna, eventuella kroppsutsmyckningar i metall, bröstförstoringar samt de svartvita siluetterna av könsorganen syns på bildskärmen. Jag tycker att det är helt ok att en säkerhetskontrollant kan se genom mina kläder. Däremot är det kränkande när de känner på min kropp och när de rotar i mina väskor. Därför ger det större integritet när röntgentekniken utvecklas.

Din kropp är inget att skämmas för och jag lovar att det inte är särskilt eggande att se en massa nakna människor. Det vet vi naturister.

1 kommentar:

  1. Sen är det väl lite skillnad på en naken kropp och sen se en naken kropp i röntgenmaskinen?

    SvaraRadera